Regnskabs-Graduate - kom i lære som CFO!


Aarhus d. 25. april 2017.

Efter 11 år med konstant vækst blev vi endelig kåret til Børsen Gazelle virksomhed i efteråret 2016. Vi vokser stadig og derfor søger vi en Regnskabs-graduate (ny kollegaer) til vores ambitiøse team i RegnskabsSpecialisten. Forventet jobstart er i august eller september 2017.

 

 

Overblik over vores Graduate-program:

  • Vores graduate-program er henvendt til potentielle nye kollegaer, som forud har afsluttet en kandidatuddannelse i økonomi eller som minimum en HD i Regnskab og Økonomistyring.
  • Graduate forløbet tager tre år.
  • Efter forløbet tilbydes du forlængelse i en "almindelig" stilling, som eksempelvis ekstern CFO for din egen kundeportefølje, optimeringskonsulent eller i en stilling med interne ansvarsområder, indenfor eksempelvis implementeringsledelse, kvalitetsstyring, teamledelse, generel ledelse, rådgivende salg eller lignende (der opstår løbende nye muligheder internt i takt med vores vækst) . Vi finder selvfølgelig frem til den rigtige type stilling for dig sammen med dig under dit graduate forløb.
  • Har du på den længere bane ambitioner om eksempelvis en CFO-stilling i en større virksomhed, så fører vi gerne på din opfordring en aktiv dialog med dig om, hvordan vi sammen kan hjælpe dig til at nå det mål og klæde dig bedst muligt på via din stilling hos os.
  • Vi leder efter ambitiøse medarbejdere, derfor forventer vi heller ikke at kunne holde på alle medarbejdere i flere årtier. Det handler for os om, at du og vi får det optimale ud af hinanden i den tid, hvor vi er en del hinandens rejse mod vores mål.       

 

 

 

Udvikling af din rolle hos os under dit Graduate-forløb

 

Denne farve reprænsenterer de roller du har på det givne tidspunkt

År 1 År 2 År 3

 

CFO

 

- Du får ansvar for kunder, som kræver sparring på et strategisk og analytisk plan indenfor økonomistyring og procesoptimering.

 

     

 

Regnskabschef 

 

- Du får ansvar for styring af "produktion" og kvalitet af det interne regnskab hos egne kunder inkl. rådgivning og dialog med kunder.

 

       

 

Regnskabsassistent

 

- Du assisterer primært dine kollegaer i RS teamet, d.v.s. regnskabschef og CFO. Indimellem løser du også opgaver, hvor du har direkte dialog med kunder.

 

                   

 

 


 

 

 

 

Om dig

 

  • Du skal have en kandidatuddannelse i økonomi eller som minimum en HD i Regnskab og Økonomistyring.

 

  • Du vil gerne være en del af teamet i en virksomhed, som er i vækst og udvikling: 
    • Hvor du kan være med til at sætte dit præg på virksomheden og virksomhedens udvikling.
    • Hvor du kan have en hverdag med en tilpas blanding af struktur og styring samt ambitioner, udvikling og iværksætterånd.

 

  • Du er selv ambitiøs indenfor arbejde med økonomistyring og kunne eksempelvis på sigt godt tænke dig, at blive en del af RegnskabsSpecialistens:
    • CFO-team.
    • og / eller konsulent-team (indenfor optimering af administrative processer samt opsætning af administrative systemer).
    • og / eller vores interne ledelse.

 

  • Det kunne også være din drøm, at du en dag bliver regnskabschef eller CFO internt i én større virksomhed med egen økonomiafdeling (det seneste eksempel vi har på dette er en kollaga, som efter 6 år hos os har fået en stilling, som intern CFO i en virksomhed med 400 ansatte). 

 

  • Du ser det under alle omstændigheder, som en stor styrke for dine personlige karrieremæssige målsætninger, at du udover at være veluddannet også har lært håndværket "økonomistyring i praksis" fra bunden via en stilling, som regnskabs-graduate hos RegnskabsSpecialisten. Du starter denne rejse som ekstern regnskabsassistent og ender som ekstern CFO (eller en anden stilling på samme niveau). 

 

  • Det tiltrækker dig, at være en del af en historie, som er større end bare dig selv, hvor du er med til at skabe og forme den virksomhed du er en del af! Det vil sige samtidig med, at du i samme proces opbygger dine egne kompetencer og støber et godt fundament for dig selv og din fremtidige karriere.

 

  • For at være det rigtige match til denne graduate-stilling har du den rigtige blanding af ydmyghed i forhold til dine kompetencer på den korte bane (de første 3 år) og ambitioner på den længere bane.

 

  • Du må gerne være nyuddannet og eventuelt uden erfaring fra branchen.

 

  • Du har teamspirit og værdsætter godt kollegaskab, hvor man glæder sig til at se hinanden om morgenen!

 

  • Du bor max 45 minutters transportid væk fra arbejdspladsen i Aarhus (Risskov). Alternativt er du indstillet på, at flytte efter stillingen.  

 

I dit graduate-forløb starter du som regnskabsassistent for et team af dygtige og flinke kollegaer, men allerede efter ca. 1 år vil og skal du kunne bestride én af vore stillinger, som kunderådgiver og ekstern regnskabschef for din egen kundeportefølje, som opbygges gradvist i løbet af dit andet år.

 

Graduate-forløbet er ideelt for dig, som gerne vil lære alt fra a-z om regnskabsudarbejdelse, regnskabsanalyse i praksis samt formidling af økonomisk viden og overblik i øjenhøjde til forskellige typer virksomhedsledere, der alle har hvert sit udgangspunkt i forhold til, at kunne forstå dine budskaber om økonomien i deres virksomhed. 
 
Når din oplæringsperiode er vel overstået, vil du være blevet så dygtig indenfor faget, at du kan træde ind i en af vores stillinger, som ekstern regnskabschef og CFO, hvor du får ansvar for din egen portefølje af kunder samt koordinering og opfølgning på opgaver, som du har uddelegeret til nye kollegaer (regnskabsassistenter).


 

Fakta om stillingen - overordnet jobbeskrivelse under det 3 årige graduate-forløb
 

Du vil primært komme til at fungere, som regnskabsassistent for vores kunderådgivere / eksterne regnskabschefer samt vores eksterne CFO-team.

Vores eksterne regnskabschefer har hver især ansvaret for regnskaberne hos deres egen portefølje af kunder og de vil løbende lære dig op i de opgaver, som du skal kunne løse for dem og deres kunder.

Dine arbejdsopgaver vil selvfølgelig udvikle sig løbende i takt med, at din erfaring og dine kompetencer vokser.  

Du kan som udgangspunkt forvente, at du vil blive beskæftiget med følgende typer af opgaver indenfor graduate-forløbet (oplæringsperioden), som varer de første 3 år af din ansættelse:

 

  • Bogføring og afstemning af regnskabsbilag.
  • Rykkerstyring og inkasso.
  • Lønberegning og lønadministration.
  • Opsætning og tilretning af regnskabssystemer.
  • Assistent for kunderådgiver og ekstern regnskabschef ved udarbejdelse af perioderegnskaber, budgetter mv.
  • Assistent for kunderådgiver og ekstern regnskabschef ved afslutning af årsregnskaber.
  • Løbende dialog med kunder både telefonisk og pr. e-mail.
  • Diverse ad. hoc. administrationsopgaver for vore kunder eller internt. 
  • Evaluering og optimering af administrative processer i vores kunders setup.
  • Deltagelse i arbejdet med implementering af nye kunder, så deres administrative setup bliver strømlinet til at matche "best practice" hos os. 

 

I forhold til den normale ugentlige arbejdstid, så skal du forvente et periodevist udsving på plus/minus 5-8 timer om ugen.

 

Lønnen er fastsat så den matcher stillingens karakter i de 3 år oplæringsforløbet tager. Der er i disse 3 år indlagt en trappeordning med en årlig stigning. Efter oplæringsforløbet forhandles lønnen frit efter individuel vurdering af kvalifikationer med videre.

 

 


Fakta om virksomheden

 

RegnskabsSpecialisten ApS er beliggende i Risskov i Aarhus.

 

Vi opererer indenfor fire sammenhængende, men dog forskellige forretningsområder:

 

  1. Vores primære forretningsområde er økonomistyring, bogholderi og administration - vi fungerer som en komplet ekstern økonomiafdeling for vores kunder. 
  2. Som supplement til det primære forretningsområder, leverer vi også særskilte ydelser indenfor ekstern CFO hjælp til de af vores kunder, som efterspørger sparring og controlling på et højere niveau.
  3. Endvidere har vi en konsulentafdeling, hvor vi sælger ekspert hjælp til opsætning og optimering af administrative softwaresystemer.
  4. Endelige har vi vores egen programmør- og systemudviklingsteam, hvor vi fra bunden udvikler administrative software applikationer til vores kunder.

 

Alle vores ydelser er målrettet mindre og mellemstore danske virksomheder med behov for det vi sælger. 


Vi har eksisteret siden år 2005 og er i dag 11 fastansatte indenfor vores økonomistyrings- og konsulentteam samt 2 programmører. Vi deler herudover kontorlokaler med vores samarbejdspartner RevisorHuset A/S, som beskæftiger ca. 15 medarbejdere indenfor revisionsbranchen. Det vil sige vi er i alt ca. 25 - 30 kollegaer på arbejdspladsen.

Vi har haft vokseværk konstant siden vores opstart i 2005 og væksten er tiltagende. Vi forventer at kunne udvide staben af fuldtidsansatte med 3 til 5 nye medarbejdere i år 2017 samt endnu flere årligt i de efterfølgende år. Det vil sige vi tilføjer p.t. nye kollegaer til vores team ca. hver 4. måned. 


 


Fakta om ansøgning

 

Du kan sende din ansøgning og dit CV inklusive billede samt eksamensbeviser pr. e-mail til: jens@regnskabsspecialisten.dk

 

Det er også meget velkommen (men ikke et krav) med en simpel video hilsen optaget eksempelvis med din smartphone, hvor du præsenterer dig selv på max. 2 til 3 minutter - det vil sige som et supplement til ovenstående traditionelle ansøgning.


ATT: Jens Fuglsang Bruun

Mrk.: ”Regnskabs-graduate”

Ansøgninger modtages og evalueres løbende. Fristen er senest den 31. maj 2017.

Forventet jobstart er medio august eller primo september - kan dog tilpasses i forhold til den rette kandidat.


Eventuelle spørgsmål kan rettes til Jens Fuglsang Bruun pr. e-mail på jens@regnskabsspecialisten.dk