Regnskabstrainee med ambitioner og CFO potentiale

 


Aarhus d. 25. april 2017.

Efter 11 år med konstant vækst blev vi endelig kåret til Børsen Gazelle virksomhed i efteråret 2016. Vi vokser stadig og derfor søger vi p.t. en ny regnskabstrainee til vores ambitiøse team i RegnskabsSpecialisten.

 

 

Om dig

 

  • Du er som mimimum færdiguddannet finansøkonom eller bachelor i økonomi.
    • Har du allerede en kandidatuddannelse i økonomi eller en HD i Regnskab og Økonomistyring, så er du i stedet kvalificeret til vores Graduate-stilling, som du kan læse mere om her: Regnskabs-Graduate - kom i lære som CFO

 

  • Du har eventuelt et ønske om at uddanne dig yderligere indenfor økonomi sidenløbende med, at du danner dig praktisk erfaring gennem et fuldtidsjob, hvor du lærer fra bunden. BEMÆRK: du tilbydes fra år to i forløbet, at du kan studere sideløbende med stillingen (eksempelvis en HD, en diplomuddannelse, en master eller en deltids Cand.Merc.Aud). Det er dog ikke et krav, at du vil dette.

 

  • Du har ambitioner indenfor arbejde med økonomistyring og kunne eksempelvis på sigt indenfor 3 til 5 år godt tænke dig, at blive en del af RegnskabsSpecialistens CFO-team, optimeringskonsulent-team og/eller vores interne ledelsesteam.

 

  • Det kunne også være din drøm er, at blive regnskabschef eller CFO internt i én virksomhed. 

 

  • Du ser det under alle omstændigheder, som en stor styrke for dine personlige karrieremæssige målsætninger, at du udover at være veluddannet også har lært håndværket "økonomistyring i praksis" fra bunden via en stilling, som regnskabstrainee hos RegnskabsSpecialisten.

 

  • Det tiltrækker dig, at være en del af en historie, som er større end bare dig selv, hvor du er med til at skabe og forme den virksomhed du er en del af! Det vil sige samtidig med, at du i samme proces opbygger dine egne kompetencer og støber et godt fundament for dig selv og din fremtidige karriere.

 

  • For at være det rigtige match til denne traineestilling, har du den rigtige blanding af ydmyghed på den korte bane (de første 3 år) og ambitioner på den længere bane.

 

  • Du må gerne være nyuddannet og eventuelt uden erfaring fra branchen.

 

  • Du har teamspirit og værdsætter godt kollegaskab, hvor man glæder sig til at se hinanden om morgenen!

 

  • Du bor max 45 minutters transportid væk fra arbejdspladsen i Aarhus (Risskov). Alternativt er du indstillet på, at flytte efter stillingen.  

 

I dit trainee forløb starter du som regnskabsassistent for et team af dygtige og flinke kollegaer, men allerede efter 2 år vil og skal du kunne bestride én af vore stillinger, som kunderådgiver og ekstern regnskabschef for din egen kundeportefølje.

 

Traineestillingen er ideel for dig, som gerne vil lære alt fra a-z om regnskabsudarbejdelse, regnskabsanalyse i praksis samt formidling af økonomisk viden og overblik i øjenhøjde til forskellige typer virksomhedsledere, der alle har hvert sit udgangspunkt i forhold til, at kunne forstå dine budskaber om økonomien i deres virksomhed. 
 
Når din oplæringsperiode er vel overstået, vil du være blevet så dygtig indenfor faget, at du kan træde ind i en af vores stillinger, som ekstern regnskabschef og kunderådgiver, hvor du får ansvar for din egen portefølje af kunder samt koordinering og opfølgning på opgaver, som du har uddelegeret til nye kollegaer (regnskabsassistenter).


 

Fakta om stillingen - jobbeskrivelse under det 3 årige traineeforløbet
 

Du vil primært komme til at fungere, som regnskabsassistent for vores kunderådgivere / eksterne regnskabschefer samt vores eksterne CFO-team.

Vores eksterne regnskabschefer har hver især ansvaret for regnskaberne hos deres egen portefølje af kunder og de vil løbende lære dig op i de opgaver, som du skal kunne løse for dem og deres kunder.

Dine arbejdsopgaver, som regnskabstrainee / regnskabsassistent, vil selvfølgelig udvikle sig løbende i takt med, at din erfaring og dine kompetencer vokser.  

Du kan som udgangspunkt forvente, at du vil blive beskæftiget med følgende typer af opgaver indenfor oplæringsperioden, som varer de første 3 år af din ansættelse:

 

  • Bogføring og afstemning af regnskabsbilag.
  • Rykkerstyring og inkasso.
  • Lønberegning og lønadministration.
  • Opsætning og tilretning af regnskabssystemer.
  • Assistent for kunderådgiver og ekstern regnskabschef ved udarbejdelse af perioderegnskaber, budgetter mv.
  • Assistent for kunderådgiver og ekstern regnskabschef ved afslutning af årsregnskaber.
  • Løbende dialog med kunder både telefonisk og pr. e-mail.
  • Diverse ad. hoc. administrationsopgaver for vore kunder eller internt. 
  • Evaluering og optimering af administrative processer i vores kunders setup.
  • Deltagelse i arbejdet med implementering af nye kunder, så deres administrative setup bliver strømlinet til at matche "best practice" hos os. 

 

I forhold til den normale ugentlige arbejdstid, så skal du forvente et periodevist udsving på plus/minus 5-8 timer om ugen.

 

Lønnen er fastsat så den matcher stillingens karakter i de 3 år oplæringsforløbet tager. Der er i disse 3 år indlagt en trappeordning med en årlig stigning. Efter oplæringsforløbet er afsluttet forhandles lønnen frit og individuelt efter kvalifikationer.


Vi søger kandidater til denne regnskabstrainee stilling, som har lysten og potentialet til, at fortsætte i en stilling, som indledningsvist kunderådgiver / ekstern regnskabschef for sin egen portefølje af vores kunder efter oplæringsperioden er overstået.

 

Efter yderligere en periode og i takt med, at du bliver mere erfaren kunne du måske også tænke dig, at blive ekstern-CFO hos os, konsulent indenfor optimering af administrative processer og/eller en del af vores ledelsesteam.

 


Fakta om virksomheden

 

RegnskabsSpecialisten ApS er beliggende i Risskov i Aarhus.

 

Vi opererer indenfor fire sammenhængende, men dog forskellige forretningsområder:

 

  1. Vores primære forretningsområde er økonomistyring, bogholderi og administration - vi fungerer som en komplet ekstern økonomiafdeling for vores kunder. 
  2. Som supplement til det primære forretningsområder, leverer vi også særskilte ydelser indenfor ekstern CFO hjælp til de af vores kunder, som efterspørger sparring og controlling på et højere niveau.
  3. Endvidere har vi en konsulentafdeling, hvor vi sælger ekspert hjælp til opsætning og optimering af administrative softwaresystemer.
  4. Endelige har vi vores egen programmør- og systemudviklingsteam, hvor vi fra bunden udvikler administrative software applikationer til vores kunder.

 

Alle vores ydelser er målrettet mindre og mellemstore danske virksomheder med behov for det vi sælger. 


Vi har eksisteret siden år 2005 og er i dag 11 fastansatte indenfor vores økonomistyrings- og konsulentteam samt 2 programmører. Vi deler herudover kontorlokaler med vores samarbejdspartner RevisorHuset A/S, som beskæftiger ca. 15 medarbejdere indenfor revisionsbranchen. Det vil sige vi er i alt ca. 25 - 30 kollegaer på arbejdspladsen.

Vi har haft vokseværk konstant siden vores opstart i 2005 og væksten er tiltagende. Vi forventer at kunne udvide staben af fuldtidsansatte med 2 til 3 nye medarbejdere i år 2017 samt endnu flere årligt i de efterfølgende år. Det vil sige vi tilføjer p.t. nye kollegaer til vores team ca. hver 4. til 6. måned. 


 


Fakta om ansøgning

 

Du kan sende din ansøgning og dit CV inklusive billede samt eksamensbeviser pr. e-mail til: jens@regnskabsspecialisten.dk

 

Det er også meget velkommen (men ikke et krav) med en simpel video hilsen optaget eksempelvis med din smartphone, hvor du præsenterer dig selv på max. 2 til 3 minutter - det vil sige som et supplement til ovenstående traditionelle ansøgning.


ATT: Jens Fuglsang Bruun

Mrk.: ”Regnskabstrainee med ambitioner”

Ansøgninger evalueres løbende. Fristen er den 31. maj 2017.

Jobstart medio august eller primo september - kan dog tilpasses i forhold til den rette kandidat.


Eventuelle spørgsmål kan rettes til Jens Fuglsang Bruun pr. e-mail på jens@regnskabsspecialisten.dk