Bliv Controller i Danmarks dygtigste bogholderiteam indenfor automatisk bogholderi til SMV segmentet

Aarhus den 12. januar 2020
 
Vil du være med til at jagte vores tredje Børsen Gazelle pris for hurtig vækst i Danmarks dygtigste virksomhed indenfor automatisering af bogholderi og administration i små- og mellemstore virksomheder?
 
Vil du dygtiggøre dig selv gennem opnåelse af dybdegående indsigt og praktisk erfaring med de nyeste og bedste løsninger til automatisering i regnskabsbranchen?
 
Vi søger en utilpasset Cand.Merc.Aud, HD-R, revisorelev, revisorassistent eller en lignende regnskabsspecialist, som har bred praktisk erfaring indenfor bogholderi og stor lyst til, at arbejde med drift, styring og optimering af fremtidens bogholderi i SMV virksomheder - nemlig digitaliseret og automatiseret bogholderi.
 
Vi søger dig til en stilling, som Controller & Accounting Specialist, hvor du overvåger, kontrollerer og afstemmer automatisk bogføring - naturligvis i kombination med, at du yder god service til vores kunder og deler din faglige viden med dine kollegaer. 
 
Du er formodentlig den rigtige kandidat til stillingen, hvis du har erfaring fra én eller flere lignende stillinger, hvor du har været ansvarlig for bogholderiet og regnskabet hos flere virksomheder (kunder) samtidigt - eksempelvis hos en revisionsvirksomhed, et bogføringsbureau eller lignende.
 
Ansøgningsfristen er torsdag d. 23. januar og tiltrædelse i marts 2020 eller hurtigst muligt herefter (jobstart kan tilpasses efter den rigtige kandidat til stillingen).
 
Herunder kan du læse mere om os i Zignifikant, om stillingen og finde praktisk information om ansøgning.

 

 

Fakta om virksomheden

Zignifikant ApS har vokseværk og ambitioner om kraftig vækst på alle vores forretningsområder i 2020.

 
Vi har allerede to Børsen Gazelle priser i rygsækken og forventer yderligere vækst i 2020. Blandt andet planlægger vi, at etablere en ny afdeling i København inden udgangen af 2020 og vi har netop for første gang i vores historie ansat en chef vores marketing og profilering i koncernen.
 
Zignifikant er en mindre koncern bestående af p.t. tre selskaber:
 
 
Automatisering og optimering af bogføringsopgaver samt andre administrative opgaver i små- og mellemstore virksomheder, er vores spidskompetence i Zignifikant.
 

Virksomheden du bliver ansat i, er vores kerneforretning Zignifikant Accounting (RegnskabsSpecialisten.dk), som er en bogholderi- og konsulentvirksomhed beliggende i Risskov i det nordlige Aarhus.

Vi lever primært af at levere outsourcing ydelser indenfor bogføring og økonomistyring til små og mellemstore danske virksomheder.

Endvidere leverer vi beslægtede konsulentydelser, som eksempelvis rådgivning omkring optimering af økonomi og især optimering af administrative processer. Praktisk konsulenthjælp til opsætning af systemer til automatisk bogholderi, regnskabssystemer m.v. Endvidere leverer vi individuel undervisning af kunder, der har medarbejdere internt, som skal lære mere om bogføring og brug af e-conomic.

Herudover beskæftiger vi i organisationen også en række softwareudviklere, som blandt andet udvikler og sælger softwarerobotter til bogføring (Zignifikant Robotics) samt andre mindre custom softwareapplilationer til vores kunder.

 
Endelig har vores softwareteam også udviklet lagerstyringssystemet Warehouze (i Zignifikant WMS), som vi sælger på abonnementsbasis i denne virksomhed.
 
Vi har eksisteret siden år 2005 og er i dag 17 medarbejdere samlet set i Zignifikant koncernen.
 
Vi deler kontorlokaler med revisionsvirksomheden RevisorHuset A/S, som beskæftiger ca. 18-20 medarbejdere indenfor revisionsbranchen. Det vil sige vi er i alt ca. 35 "kontor" kollegaer på arbejdspladsen.
 
Vi planlægger en fordobling af vores størrelse i Zignifikant Accounting i Aarhus indenfor de kommende 2 til 3 år.
 
Herudover forventer vi, at have etableret en ny afdeling i København inden udgangen af år 2020 samt i Aalborg og Odense inden udgangen af år 2021. Vi forventer at have etableret kontor i alle Danske byer med mere end 35.000 - 40.000 indbyggere inden udgangen af år 2025.
 
I samme periode forventer vi en eksponentiel vækst indenfor vores softwarevirksomheder i koncernen. Især forventer vi kraftig vækst i Zignifikant Robotics, hvor vi udvikler skærmrobotter til bogføring og andre administrative opgaver. 


Fakta om stillingen
Vi søger dig til en stilling, som Controller & Accounting Specialist. I denne stilling er du regnskabsansvarlig, for din egen faste kundeportefølje i Zignifikant ApS.
 
I "gamle" dage ville man kalde det en stilling, som ekstern bogholder, men det er ikke længere den rette titel. Stillingen bærer mere præg af, at du overvåger, kontrollerer og afstemmer automatisk bogføring. Det vil sige du er i højere grad controller end du er bogholder i denne stilling. Samtidig skal du kunne bevare overblikket og være regnskabsfagligt dygtig i denne stilling (altså være Accounting Specialist).
 
Du vil komme til at fungere, som fast kunderådgiver og ekstern regnskabsansvarlig for din egen portefølje af kunder, det vil sige ca. 15 – 25 mindre virksomheder.

Endvidere vil du i samarbejde med andre erfarne kollegaer, blive involveret i oplæring af vores mindre erfarne kollegaer i forbindelse med opgaver hos dine kunder.

Du kan som udgangspunkt forvente, at du vil blive beskæftiget med følgende typer af opgaver:
  • Planlægning og koordinering af bogføringsopgaver hos dine kunder samt uddelegering af opgaver til en eller flere regnskabsassistenter.
  • Opsætning af systemer til automatisk bogføring.
  • Overvågning af drift i systemer til automatisk bogføring.
  • Kontrol af automatisk bogførte regnskabsbilag.
  • Manuel bogføring, hvor dette er nødvendigt.
  • Løbende afstemning af regnskab (finans, moms, kreditorer, debitorer m.v.).
  • Oplæring og sparring med regnskabsassistenter.
  • Lønberegning og lønadministration.
  • Diverse ad. hoc. administrativeopgaver for kunder.
  • Opsætning og tilretning af regnskabssystemet e-conomic for dine egne kunder (hvis du ikke kender e-conomic på forhånd, så vil vi selvfølgelig uddanne dig i brug af systemet).
  • Udarbejdelse af perioderegnskaber, budgetter mv.
  • Afstemning og klargøring af regnskabsmateriale til revision.
  • Løbende rådgivning af kunder omkring optimering af administrative processer samt deres økonomiske status (økonomistyring).


Du skal forvente at 80 - 90% af din arbejdsuge foregår på vores kontor og resten af tiden arbejder du "on site" hos vores kunder. Det er også muligt at arbejde hjemmefra en del af arbejdstiden.

Du skal endvidere forvente at ca. 50% af dine arbejdsopgaver består af planlægning samt koordinering af opgaver, opsætning og overvågning af systemer til automatisk bogføring, kontrolarbejde, oplæring og rådgivning. De resterende ca. 50% består af praktisk regnskabsarbejde, som du udfører for kunder i din egen portefølje samt backup for kollegaer, når disse har behov for hjælp eller afløsning.   

Arbejdstiden kan tilpasses efter den rette kandidat, men er som udgangspunkt gennemsnitlig 37 timer om ugen.

 

Balance i privat- og arbejdsliv er vigtigt, derfor tilstræber vi, at alle medarbejdere holder sig indenfor deres gennemsnitlige normtid set over ét kalenderår. I forhold til den normale ugentlige arbejdstid skal du forvente et udsving på plus / minus 5 - 8 timer om ugen, da der normalt arbejdes flere timer i forårshalvåret og færre i efterårshalvåret (grundet den store andel af virksomheder, som aflægger årsregnskaber i forårshalvåret). Ligeledes arbejdes der normalt mere end 37 timer om ugen i ugerne op til momsindberetning efter udløbet af hvert kvartal / halvår. BEMÆRK der er selvfølgelig mulighed for placering af afspadsering i ugerne herefter.

 

Afhængig af dine ønsker og kompetencer, kan du senere i dit forløb hos os gå i retning af andre stillinger i koncernen. Dette kunne eksempelvis være specialist i et fagområde, teamleder, digitaliserings- og automatiseringskonsulent. Er du meget teknisk interesseret, så kan du også med tiden gå i retning projektleder eller udvikler i vores robotics team (vi uddanner gerne den rette medarbejder, som robotics udvikler).
 

Vores forventninger til dig
  • Du skal være fagligt dygtig og have bred erfaring med bogholderi og regnskab.
  • Du skal være serviceminded og have lyst til at engagere dig i vore kunders virksomheder.
  • Du skal være omstillingsparat - udviklingen går enormt hurtigt indenfor arbejde med bogholderi- og regnskab p.t. og vi vil forblive helt i front, det kræver den rigtige indstilling. 
  • Socialt skal du passe ind i vores relativt unge og engagerede medarbejderteam (det sociale / sammenholdet er vigtigt for os).


Du skal kunne tiltræde i stillingen fra ca. 1. marts 2020 eller hurtigts muligt herefter (jobstart kan også være før d. 1. marts 2020 og kan generelt tilpasses efter den rigtige kandidat til stillingen).

 
Fakta om ansøgning
Du skal sende din ansøgning og dit CV med vedhæftet billede samt andre relevante bilag pr. e-mail til: jens@zignifikant.dk

ATT: Jens Fuglsang Bruun
Mrk.: ”Controller & Accounting Specialist

Ansøgningsfristen er torsdag den 23. januar 2020.

Eventuelle spørgsmål kan rettes til Jens Fuglsang Bruun pr. e-mail: jens@zignifikant.dk eller direkte telefon 29 90 35 74.