Automatiske løsninger til startup og små mikro virksomheder

Kontakt os for en uforpligtigende sparring

Brug mindst mulig af din egen tid på din bogføring

Kontakt os for en uforpligtigende sparring

Spar penge og få bogført billigst muligt med automatiske standardsystemer

Kontakt os for en uforpligtigende sparring

Bevar overblikket med nemme og brugervenlige løsninger

Kontakt os for en uforpligtigende sparring

Få tryghed for at moms og skat bliver bogført samt indberettet korrekt

 

Når du starter virksomhed eller driver en meget lille virksomhed med kun dig selv eller måske én enkelt ansat, så er økonomien i din virksomhed formodentlig ikke mere kompleks end du selv kender den økonomiske status løbende - også selvom regnskabet ikke er bogført endnu.

 

Tilgengæld er selve bogføringen af regnskabet måske ikke ligefrem din livret eller en opgave, som du er tryg ved at stå for på egen hånd - for tænk nu, hvis du laver fejl i momsregnskabet eller indberetter lønnen forkert.

 

Den gode nyhed for dig er, at du med meget enkle og billige løsninger kan få automatiseret alt løbende bogføring. Det er kun dig selv der kan ødelægge automatikken, hvis du glemmer at sende dine bilag videre til systemerne der automatiserer bogføringen eller iøvrigt afviger fra de meget simple instrukser du skal følge, hvis du vil have et 100% automatiseret bogholderi!

En nem opskrift på 100% automatisk bogholderi til startup og helt små virksomheder

1) Bogfør dit regnskab i systemet Economic.

 

2) Send KUN dine egne fakturaer til dine kunder direkte fra Economic (aldrig på andre måder) og send dem altid med et FI-kort, som eneste betalingsmulighed (dette er en standard opsætningsmulighed i Economic og kræver ikke noget ekstra udover et FI kreditornummer hos Nets og din bank).

 

3) Forbind Economic direkte med din netbank via en bankconnect aftale og AutoBank modulet i Economic. På den måde hentes alle transaktioner fra din netbank automatisk ind i Economic, hvor de kan afstemmes automatisk i regnskabet.

 

4) Anvend én bogholderrobot / indbetalingsrobot, som hver dag automatisk bogfører og afstemmer / udligner alle nye indbetalinger fra dine kunder (robotten bogfører de indbetalinger, som er importeret automatisk fra din netbank i AutoBank modulet).

 

5) Anvend én bogholderrobot / rykkerstyringsrobot, som automatisk sender rykkerskrivelser til kunder, som er kommet bagud med betaling. Robotten sender rykkerne til dine kunder direkte fra Economic og orienterer dig automatisk, hvergang der er sendt en ny rykker til en kunde (hvis du ønsker det).

 

6) Forbind Economic med det gratis inkasso system fra Likvido og lad Likvido håndtere dine eventuelle inkassosager automatisk.

- Likvido kan også stå for punkt 4 og 5 herover, det koster dog ca. det dobbelte, som brug af bogholderrobotterne.

 

7) Forbind Economic med systemet Roger, som automatisk betaler og bogfører regninger fra dine leverandører, efter du har godkendt dem i Rogers smartphone APP (du kan også slå godkendelse fra, hvis du ønsker det).

 

8) Forbind Economic med systemet Pleo, som automatisk bogfører og afstemmer alle dine kvitteringer fra indkøb med dit Pleo firma betalingskort. Undlad at have andre firmakort end Pleo - da det ødelægger automatisk afstemning af kvitteringer i dit bogholderi!

- Du kan eventuelt godt anvende dit eget private kreditkort til betaling af småindkøb. Gør du det, så skal du blot forbinde dit Pleo kort til en helt almindelig Mobilepay konto og refundere dine udlæg med Pleo kortet (læs mere om hvordan her).

 

Dine løbende månedlige og samlede omkostninger, til de forskellige leverandører af systemer til automatisk bogføring beskrevet herover, starter fra ca. 600 kr. ex. moms til ca. 800 kr. ex. moms og erstatter altså 100% honoraret til din bogholder eller revisor for manuel bogføring.  

 

Når du har taget de billige og nemme løsninger beskrevet herover til automatiske bogføring i brug, så står kun tilbage, at bogføringen skal afstemmes løbende og kontrolleres for fejl og mangler.

 

Vil du spare den løbende omkostning til revisor eller din bogholder væk, så kan vi lære dig, hvordan du med en struktureret tilgang og den rette baggrundsviden kan foretage egenkontrol. Læs mere om oplæring i automatisk bogføring her.

 

Vil du gerne have trygheden ved, at fagfolk har kontrolleret bogføringen inden den skal indberettes, så kan vi tilbyde ovenstående 100% standardiserede samarbejde til Startups og helt små virksomheder, hvor priserne for et fast kontrol og afstemningssamarbejde starter helt nede fra 799 kr. ex. moms pr. måned. Prisen inkluderer løbende indberetning af moms samt alt service og support i relation til din automatiske bogføring.  

- Alt opsætning af løsningerne til automatisk bogføring beskrevet i punkt 1 til 8 herover koster kun 4.999 kr. ex. moms ved samtidig indgåelse af et fast samarbejde om kontrol og afstemning. 

Læs mere om de ydelser vi leverer til startup og helt små virksomheder:

 

 

 

 

Få en snak om jeres behov